Selecteer een pagina

Meten is  weten... Box of Brains

Meten is weten..

Vorige week schreef ik een stuk met tips over hoe u uw online strategie kan bepalen.
Nu bent u bezig, wilt u content genereren, interactie tot stand brengen en wilt u weten welk effect het heeft. Door te volgen en te meten krijgt u inzicht, inzicht in wat er bij uw prospect en uw klant speelt, waar de behoefte ligt maar ook of hetgeen u post ook het gewenste effect/resultaat heeft.

Hieronder treft u een aantal handige linken die u met bovenstaande kunnen helpen. Er zijn uiteraard heel veel meer geavanceerde tools beschikbaar die zover gaan dat u uw klant(en) online echt helemaal kan analyseren. Vaak zijn dit soort tools, mede door de kosten die het met zich meebrengt, weggelegd voor grote(re) ondernemingen. Dit neemt niet weg dat u zelf ook heel veel informatie (data) kan vergaren die u kan opslaan in uw CRM. Begin bijvoorbeeld bij uw website, integreer uw social media en deel vanaf hier uw content, campagnes, acties, blogs, aanbiedingen, expertise etc. Een gratis tool zoals Google Analytics geeft u al heel veel informatie.

Start met Box of Brains

Website:
Twirus eenvoudig trends zoeken en wie over uw branche berichten plaatst. Handig om uw SEO te optimaliseren.
QR Code genereert direct een persoonlijke QR code. Door deze te scannen met de QR app wordt de link geopend (alleen voor smartphones).
GigaAlert laat u de ranking van en veranderingen met zoekwoorden bekijken, u ontdekt wanneer men over u ‘praat’ en u houdt de concurrent in de gaten.
Google Alerts is een tool waarmee u alles in de gaten kan houden aan de hand van keywords. U ontvangt alleen berichten van betrouwbare sites en volgt op die manier

Beheer:
Hootsuite is een social media dashboard voor het beheren en meten van uw social mediaplatformen.
Tweetdeck is een tool waarmee u verschillende social media feeds tegelijkertijd kan volgen. Ideaal voor hashtags en Twitterlijsten.

Meten:
Social Mention laat u zoeken op content en uw content analyseren op social media.
Klout meet uw invloed op de sociale netwerken.
Twimbow is een social media hub voor het ordenen en filteren van uw tweets met kleuren en het bijhouden van zoekwoorden met de monitor tool.
Google Analytics: Met Google Analytics kunt u niet alleen uw verkopen en conversies meten, maar ook inzicht krijgen in hoe bezoekers uw site gebruiken, hoe ze op uw site terechtkomen en hoe u ervoor kunt zorgen dat ze terugkomen.

Analyseren - Box of Brains

Twitter:
Grouptweet is een tool voor het beheren van een account met meerdere gebruikers.
The Archivist laat uw berichten bewaren en analyseren.
Tweriod gebruikersmomenten checken wanneer men online is in uw netwerk.

LinkedIn: 
Social Selling index (SSI): wordt dagelijks geüpdatet en meet hoe effectief u bent in het neerzetten van uw personal brand, het vinden van de juiste connecties, het delen van kennis en het bouwen van relaties.

Facebook: 
Facebook statistieken kunt u vinden op uw bedrijfspagina. Hier vindt u rapportages over uw posts, volgers en interactie.

Met een zichtbaar resultaat wordt social media inzetten nog leuker.

Wilt u meer informatie of heeft u een vraag over hoe u meer business kan generen via uw online zichtbaarheid?

Neem contact op via 06-54263834 of stel uw vraag op de website.

Met vriendelijke groet,

Margareth-Ann de Ruiter